မိဘႏွင့္သားသမီး၊ ဆရာႏွင့္တပည့္၊ လင္ႏွင့္မယား၊ အလုပ္ရွင္ႏွင့္အလုပ္သမား၊ ဆရာႏွင့္ဒကာ ၊ မိတ္ေဆြတို႔၏ အခ်င္းခ်င္းထားရွိအပ္ေသာ ျပဳလုပ္ေပးအပ္ေသာ ၀တၱရားမ်ားကို သိဂၤါလသတို႔သားအား ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ့ေသာ သိဂၤါေလာ၀ါဒ သုတၱန္တြင္ ေတြ႕ရွိနိုင္ပါသည္။ ေလာကီ ေလာကုတ္ ႏွစ္ျဖာေသာ အက်ဳိးစီးပြားကို ျဖစ္ေစတတ္သာ က်င့္ေဆာင္ဖြယ္မ်ားျဖစ္သည္။
(က) သားသမီးက်င့္၀တ္ ငါးပါး
ေကၽြးေမြးမပ်က္ ၊ ေဆာင္ရြက္စီမံ
ေမြခံထိုက္ေစ ၊ လွဴမွ်ေ၀၍
ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္
၀တ္ငါးသြယ္။
က်င့္ဖြယ္သားတို႔တာ။
(ခ) မိဘက်င့္၀တ္ ငါးပါး
မေကာင္ျမစ္တာ ၊ ေကာင္းရာညႊန္လတ္
အတတ္သင္ေစ ၊ ေပးေ၀ႏွီရင္း
ထိမ္ျမားျခင္းလွ်င္
၀တ္ငါးအင္
ဖခင္မယ္တို႔တာ။
(ဂ) တပည့္က်င့္၀တ္ ငါးပါး
ညီညာထၾကြ ၊ ဆုံးမနာယူ
လာမူႀကိဳဆီး ၊ ထံနီးလုပ္ေကၽြး
သင္ေတြးအံရြတ္
တပည့္၀တ္
မခၽြတ္ငါးခုသာ။
(ဃ) ဆရာ၀တ္ ငါးပါး
အတတ္လည္းသင္ ၊ ပဲ့ျပင္ဆုံးမ
သိပၸမခ်န္ ၊ ေဘးရန္ဆီးကာ
သင့္ရာအပ္ပို႔
ဆရာတို႔
က်င့္ဖို႔ ၀တ္ငါးျဖာ။
(င) လင္က်င့္၀တ္ ငါးပါး
မေထမဲ့ကင္း ၊ အပ္ႏွင္းဥစၥာ
မိစၦာမမွား ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္
ျမတ္ႏိုးၾကင္
ငါးအင္ လင္က်င့္ရာ။
(စ) မယားက်င့္၀တ္ ငါးပါး
အိမ္တြင္းမႈလုပ္ ၊ သိမ္းထုပ္ေသခ်ာ
မိစၦာၾကဥ္ေရွာင္ ၊ ေလ်ာေအာင္ျဖန္႔ခ်ိ
ပ်င္းရိမမူ
၀တ္ငါးဆူ
အိမ္သူ က်င့္အပ္စြာ။
(ဆ) မိတ္ေဆြက်င့္၀တ္ ငါးပါး
ေပးကမ္းခ်ီးျမင့္ ၊ ကိုယ္ႏွင့္ယွဥ္ထား
စီးပြားေဆာင္ရြက္ ၊ ႏႈတ္ျမြက္ခ်ဳိသာ
သစၥာမွန္ေစ ၊
၀တ္ငါးေထြ
က်င့္ေလမိတ္သဟာ။
(ဇ) အလုပ္ရွင္က်င့္၀တ္ ငါးပါး
၀စြာေကၽြးေမြး ၊ ျပဳေရးစီရင္
နာလွ်င္ကုေစ ၊ ငွေ၀ရသား
အခါကိုလႊတ္
အရွင့္၀တ္
မခၽြတ္ငါးခုသာ။
(စ်) အလုပ္သမား၀တ္ ငါးပါး
အိပ္ေသာ္ေနာက္က် ၊ ထေသာ္ကားေရွး
ေပးမွယူအပ္ ၊ ေစ့စပ္ေဆာင္ရြက္
ေက်းဇူးျမြက္
ငါးခ်က္ ကၽြန္က်င့္ရာ
(ည) ဒါယကာက်င့္၀တ္ ငါးပါး
ေမတၱာစိတ္သက္ ၊ ေဆာင္ရြက္ခ်စ္ၾကင္
ခင္မင္ႏႈတ္ခ်ဳိ ၊ လိုလွ်င္ဖိတ္ထား
တတ္အားလွဴေစ
၀တ္ငါးေထြ
ျပဳေလ ဒါယကာ။
(ဋ) ၇ဟန္းက်င့္၀တ္ ေျခာက္ပါး
မေကာင္ျမစ္ထာ ၊ ေကာင္းရာညႊန္လစ္
အသစ္ေဟာက်ဴး ၊ နာဖူးထပ္မံ
နတ္ထံတင္ရာ ၊ ေမတၱာလည္းျပဳ
ရဟန္းမႈ
ေျခာက္ခု လြန္ေသခ်ာ။
ကိုယ့္ႏွင့္ဆိုင္တာ ကိုယ္က်င့္ေဆာင္ပါက ဘ၀တြင္ ေအာင္ျမင္တိုးတက္မႈမ်ား မုခ်ရရွိမည္ျဖစ္ပီး ၊ ေအးခ်မ္းသာယာေသာ ဘ၀တစ္ခု ျပည့္စုံၾကြယ္၀ေသာ ဘ၀တစ္ခု ပိုင္ဆိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ခ်မ္းသာၿပီး မသာယာေသာဘ၀၊ ျပည့္စုံေသာ္လည္း မၾကြယ္၀ေသာအေျခေနမ်ား ေတြ႕ႀကဳံေနရျခင္းမွာ အထက္ပါက်င့္၀တ္မ်ားတြင္ တခုခု လိုအပ္ေနေသာ ေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္....
ဘုရားေဟာဟူသည္ လိုသည္ဟုျဖည့္စြက္စရာ ပိုသည္ဟုပါယ္ဖ်က္စရာ မရွိႏိုင္ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment